Duża intensywność treningowa to także większa podatność na infekcje czy przeziębienia, co często zauważają sportowcy ale także amatorzy sportów, podchodzący poważnie do treningów.

Średnia intensywność treningowa pobudza produkcje komórek odpornościowych,podczas gdy mocne ćwiczenia działają odwrotnie. Uważa się, że intensywne treningi powodują zwiększone wydalanie kortyzolu i adrenaliny ( hormony stresu ), które blokują układ immunologiczny.( odpornościowy)

Oto kilka wskazówek, jak walczyć z problemem odporności wywołanym wzmożonym wysiłkiem.

-Dopasuj swoje spożycie kalorii. Deficyt kalorii, niedojadanie powoduje zwiększenie poziomu kortyzolu.

-Witaminy A, C, E, B, cynk, żelazo i magnez to substancje stymulujące odporność. Staraj się spożywać dużo produktów zawierających te substancje.Najlepszym źródłem są świeże owoce, warzywa, pełnoziarniste produkty, fasola,soczewica, orzechy, nasiona.

-Niski zapas glikogenu powiązany jest z podwyższonym poziomem kortyzolu. Unikaj diet nisko-węglowodanowych!

-Pij dużo płynów. Zwiększasz wtedy produkcje śliny,zawierające antybakteryjne białka, które potrafią walczyć z przenoszonymi przez powietrze zarazkami.

-Pij napoje sportowe. Dostarczenie od 30 do 60 g węglowodanów podczas ćwiczeń trwających ponad godzinę, powoduje zmniejszenie wydzielania hormonów stresu.

-Witamina C i antyutleniacze zmieszają ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych po intensywnym treningu.

Krótko i na temat!

Pozdrawiam.
Wojtek Duras:)

 

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Logo_footer   
     © 2016 PROHAB | Z pasji do zdrowia

Obserwuj nas: